ЕРАЗМУС +
Ерасмус+ је међународни програм Европске комисије, чији је циљ образовање, обука и мобилност младих, као и склапање сарадње са институцијама и организацијама из области образовања младих и спорта.
Ерасмус+ пружа прилику младим људима широм Европе да студирају, иду на обуку, волонтирају и нађу посао у иностранству. Циљ Ерасмус+ програма су унапређење и подршка развоја на свим нивоима образовања и обуке, јачање везе између формалног и неформалног образовања и учења и побољшање сарадње између образовања и тржишта рада.
ОШ “Светислав Голубовић Митраљета” је учесник међународних пројеката у оквиру Ерасмус+ програма
Teaching About Life and Emotional Skills (T.A.L.E.S.)
Координатор пројекта:
- Kedainiu „Ryto“ progimnazija, Lithuania
Школе партнери:
- Primary school Eng. Georgy Ivanov Valkov, Bulgaria
- Ozel Akhisar Koleji Ortaokulu, Turkey
- Third (3rd) Primary School of Karpenissi, Greece
- Scoala Gimnaziala Ocna Sibiului, Romania
- Osnovna skola „Svetislav Golubovic Mitraljeta“, Serbia
Пројекат се одвија у два правца и то:
Ученици:
Традиционалне приче – Интеркултурално образовање – Уметност – Литература
Наставници:
Решавање и промоција иновативних стратегија образовања за бољи емоционални развој ученика. Да би се постигла самосвест, неопходна је могућност праћења сопствених емоција, препознавање различитих емоционалних реакција, као и тачна идентификација сваке засебне емоције. Наставници ће током овог пројекта помоћи ученицима да развијају вештине као што су: саморегулација, емпатија, толеранција, социјалне вештине, мотивација,…)
Циљеви :
- Стицање важних социјалних и образовних вештина
- Развој компетенције из матерњег и страног језика
- Промовисање толеранције и поштовања различитих култура и традиција
- Унапређење осећаја припадности једној заједници и учење о другим различитим културама.
- Стварање нових пријатељстава испуњених толеранцијом и поштовањем
Задаци:
– Повећање интересовања ученика за читање
– Повећавање социјалног, когнитивног и емоционалног развоја ученика
– Подстакнути ученике да читају бајке, легенде и приче на матерњем и енглеском језику.
Званична страница пројекта: https://parouden.sites.sch.gr/tales/
Јутјуб канал: https://www.youtube.com/@erasmustales8417
Creating Of Digital Environment : Stop Traditional Education Approach Multidisciplinary (CODE: STEAM)
Координатор пројекта:
- Colegiul National de Informatica Matei Basarab, Romania
Школе партнери:
- Kamilpasa ilkokulu, Turkey
- Scuola Cattolica Paritaria Madonna dell’Asilo, Italy
- CEIP DOCTOR GREGORIO CHIL Y NARANJO, Spain
- Götene kommun, Sweden
- Osnovna skola „Svetislav Golubovic Mitraljeta“, Serbia
Брзи развој технологије и значај појединаца који производе технологију, и обука генерације која
производи технологију може се обезбедити само кроз образовање и континуирано обучавање.
Деца која рано почињу да добијају образовање из кодирања, више се развијају у смислу менталног развоја, критичког размишљања кроз креативно изражавање и решавања проблема, вештине, планирање, успостављање односа између ситуација и генерисање нових идеја.
Циљ: Развити способност за алгоритамског размишљања, аналитичко мишљење и решавања проблема.
– Повећањем креативности и сагледавањем проблема из друге перспективе.
– Научити како поделити проблеме на мање делове који се решавају.
– Повећањем концентрације код ученика.
– Учење страног језика.
ЕРАЗМУС ДАНИ 14-16. октобар 2021.
Упознај Србију, земље наших партнера и научи нове речи на страном језику
Ове школске године Европски дан језика и ЕРАЗМУС+ дане обележавамо са:
Future Narratives (Приче будућности)
Пројекат Future Narratives координира Удружење за образовање у културном наслеђу Финске (The Association of Cultural Heritage Education in Finland), у партнерству са организацијама INTO SCHOOL Ltd (Финска), La Fundación SM (Шпанија) и Центром за урбани развој (Србија).
Кроз пројекат се развија европски модел за трансмедијално коришћење културног наслеђа у образовању, који се заснива на креативном приповедању и дигиталним алаткама, а тестира у укупно шест основних школа у Финској, Србији (ОШ “Светислав Голубовић Митраљета”, Батајница и ОШ “Краљ Петар II Карађорђевић”, Београд) и Шпанији.
Учесници, полазећи од културног наслеђа, стварају нове приче кроз музику, звучне пејзаже и филмове – својеврсно ново културно наслеђе. Пројектом се истиче потреба за индивидуалном креативношћу и активношћу деце, њиховим личним виђењем културног наслеђа, што ће бити присутно и у резултатима пројекта (презентације, видео клипови, фотографије,…).
Еразмус+ пројекат: Let’s live the Olympic dream together 2022 – 2024
Еразмус+ пројекат: Let’s live the Olympic dream together 2022 – 2024
Партнери:
Две године је остало до Олимпијских игара у Паризу 2024. Године. Партнери из 6 европских школа ће, кроз овај пројекат, научити више о свету спорта. Кроз различите активности током редовне наставе, наши ученици ће самостално или у групама и међународним тимовима спроводити истраживања о различитим темама и предметима. Поред редовне наставе, наши ученици, наставници, њихови родитељи, чланови локалне заједнице и спортске организације, као и наши прослављени спортисти, биће укључени у овај Еразмус+ пројекат. Радећи у међународним тимовима ученици обрађују различите теме повезане са спортом, емоционалном интелигенцијом, инклузијом, културним наслеђем земаља учесница, екологијом, спортом и политичким условима који су утицали на одржавање Олимпијских игара током историје, итд. Ово је пројекат који укључује и Еразмус+ размене-мобилности ученика и наставника током којих ће бити организовне спортске активности и такмичење али и упознавање са културним наслеђем земље-домаћина.
Током трајања пројекта организујемо састанке у нашој школи, али такође користимо ИТ алате за сарадњу као што су: eTwinning платформа, Гугл документи, е-пошта, текстуалне поруке и видео конференције, да планирамо, разговарамо, делимо идеје и дискутујемо о њима и све што је потребно за што интезивнију и ефикаснију сарадњу међу ученицима. Гугл учионицу ћемо користи за онлајн састанке и онлајн активности. Ученици се подстичу да пишу, коментаришу, деле материјале, информације и своје идеје те заједнички креативно решавају задатке (проблеме) који се пред њих поствљају. Дисеминација и резултати активности пројекта и школе видљиви су на ЕСЕП платформи, у извештајима наставника, на састанцима, друштвеним мрежама школе и на сајту школе. У мају 2024, француски тим ће бити домаћин сарадничке-партнерске Олимпијаде, тако да ће и ученици наше школе имати своје представнике на истој.