Самовредновање
КА САМОВРЕДНОВАЊУ ШКОЛЕ
ОБЕЗБЕЂИВАЊЕ КВАЛИТЕТА РАДА ШКОЛЕ
Главни задатак образовних система у свету је да се установи, успостави и обезбеди квалитет рада образовно-васпитних установа. То подразумева:
• одговорност свих актера у образовном систему
• општеприхваћене и усаглашене стандарде квалитета рада школа
• примену стандарда у пракси
• међусобно поверење
• аутономију школа.
Један од најделотворнијих механизама за обезбеђивање квалитета је самовредновање.
ШТА ЈЕ САМОВРЕДНОВАЊЕ?
Самовредновање је поступак којим се вреднује сопствена пракса и сопствени рад, полазећи од анализе шта је и како је урађено. Три основна питања су у средишту процеса самовредновања: 1. Колико је добра наша школа? 2. Како то знамо? 3. Шта треба да учинимо да буде још боља? Одговоре на ова питања првенствено могу дати: Наставник Самовредновање, посматрано из угла наставника, значи стални процес спровођења, анализирања, кориговања и планирања сопствене наставне праксе и сопственог доприноса целокупном животу и раду школе. Сасвим поједностављено, самовредновање значи стално постављање питања: Шта сам урадио/ла добро, чиме сам задовољан/на? Шта сам могао/ла боље? Које сам циљеве постигао/ла, а које нисам? Шта је прошло боље/горе него што сам очекивао/ла? Да ли сам поклонио/ла пажњу сваком ученику на прави начин? Шта још треба да знам да бих следећи пут био/била бољи/а? На који начин могу допринети побољшању сопствене праксе и раду школе у целини?
КА САМОВРЕДНОВАЊУ ШКОЛЕ
Самовредновање ученику омогућује да објективно сагледава и развија способности које ће му помоћи да створи навику да планира, прати, вреднује и унапређује своје активности у школи. Тако се ствара култура вредновања како сопственог рада, тако и рада других. Руковођење и организација рада школе, као важан сегмент, сасвим логично, намеће потребу да директор или чланови школске или локалне управе провере сопствену ефикасност и ефективност ради организовања и обезбеђивања што квалитетнијих услова за рад ученика и запослених. Родитељу, као неизоставном партнеру школе, укључивањем у процес самовредновања, обезбеђује се могућност да личним учешћем, као и проценом рада других, доприноси објективнијој и реалнијој слици школе, да одлучује и спроводи акције за унапређивање рада школе.
ЦИЉ САМОВРЕДНОВАЊА Циљ самовредновања је унапређивање квалитета рада школе. Самовредновање је истовремено и знак да је школа спремна да прихвати одговорност за сопствени рад и развој. То није једини облик вредновања рада, али је основа за друге врсте вредновања. Самовредновање ослобађа школу од напетости која се јавља као последица спољашњег вредновања као до сада јединог вида праћења и вредновања рада васпитно-образовних установа. Увођењем самовредновања школа постаје равноправни партнер спољашњим евалуаторима који ће вредновање спроводити по идентичним показатељима, који су представљени у овом приручнику, као и по тачно одређеним процедурама и механизмима.
Координатор Тима за самовредновање рада наше школе је психолог Јелена Станић
Приручник за Самовредновање рада школе
Подршка ученицима – Анализа анкете за ученике 2024. године
Подршка ученицима – Анализа анкете за наставнике 2024. године
Подршка ученицима – Анализа анкете за родитеље 2024. године
Област квалитета – Настава и учење – Самовредновање 2023. године
Квалитативна анализа добијених резултата – Самовредновање рада школе 2022. године
Самовредновање рада школе 2022. године – Програмирање, планирање и извештавање
Квалитет школских постигнућа – наставници
Квалитет школских постигнућа – учитељи
Квалитет школских постигнућа ученика – старија смена