Нови eTwinning/ЕРАЗМУС пројекат у нашој школи.

Нови eTwinning/ЕРАЗМУС пројекат у нашој школи.

„Заштити себе, заштити своју заједницу“

(Protect Yourself – Protect Your Community)

Образовни пројекат који је усмерен на подизање свести и знања међу децом, младима и одраслима о правилном реаговању у ванредним ситуацијама као што су: пожари, поплаве, саобраћајне несреће, земљотреси и др.

Циљ је да се кроз практичне активности и сарадњу са службама за хитне интервенције деца науче да препознају опасност, правилно позову помоћ и пруже прву помоћ.

Пројекат промовише здрав стил живота – редовну физичку активност, правилну исхрану и менталну равнотежу – као темељ личне отпорности.

Активности укључују радионице, симулације, квизове, дане отворених врата и виртуелну међушколску сарадњу.

Ученици ће учествовати у тимским изазовима, израђивати дигиталне садржаје, учествовати у дискусијама и кроз игру и праксу повезивати знања из различитих предмета.

Пројекат подстиче критичко мишљење, развија осећај одговорности и солидарности, и јача способност ученика и заједнице да ефикасно реагују у кризним ситуацијама.

Такође, пројекат има за циљ постизање и опипљивих и неопипљивих резултата који ће користити ученицима, школама и широј заједници.

Коначни производи:

Креирање јавног TwinSpace простора где ће сви материјали – едукативни садржаји, видео-снимци, квизови и извештаји – бити доступни свим учесницима и широј јавности.

Израда и дистрибуција едукативних материјала као што су флајери, постери и водичи за безбедност, прилагођени различитим узрастима. Продукција видео и дигиталног садржаја који су креирали ученици, а који приказују вештине безбедности и припремљеност за ванредне ситуације.

Нова знања и вештине:

Ученици ће стећи практичне вештине у реаговању на ванредне ситуације, пружању прве помоћи и процени ризика.

Развијање критичког мишљења, тимског рада, дигиталне писмености и

комуникационих вештина на матерњем и страном језику.

Повећана свест о значају самонеге, здравог живота и друштвене одговорности у кризним ситуацијама.

Анализа кризних ситуација може бити међупредметна активност која обједињује математику, географију, социологију, историју и грађанско васпитање. Ово пружа ученицима прилику да стекну дубље разумевање света око себе и развију вештине неопходне за активне и одговорне грађане.

Када ученици анализирају статистичке податке о кризним ситуацијама, они могу развити читав спектар корисних вештина, и академских и животних. Ево неких кључних вештина које би могли да развију:

  1. Аналитичке вештине

Тумачење статистичких података и графикона

Препознавање трендова, узорака и аномалија у подацима

Упоређивање података из различитих извора

  1. Критичко мишљење

Процена поузданости извора информација

Постављање питања и довођење у сумњу првобитних претпоставки

Донешење закључака на основу доказа

  1. Решавање проблема

Разматрање узрока кризних ситуација

Предлагање могућих решења или превентивних мера

Симулирање одговора на сличне будуће ситуације

  1. Информациона писменост

Проналажење и селекција релевантних и поузданих извора

Коришћење дигиталних алата за обраду података (нпр. Excel, Google Sheets, софтвер за визуелизацију)

  1. Комуникационе вештине

Презентовање налаза на јасан и убедљив начин (усмено или писмено)

Рад у тиму и расправа о различитим интерпретацијама података

  1. Емоционална интелигенција

Саосећање према жртвама криза

Разумевање психолошког и социјалног утицаја кризних ситуација на људе

  1. Грађанска свест и одговорност

Схватање улоге појединца и заједнице у кризним ситуацијама

Разумевање значаја превенције, солидарности и хуманитарног деловања