
Нови eTwinning/ЕРАЗМУС пројекат у нашој школи.
Нови eTwinning/ЕРАЗМУС пројекат у нашој школи.
„Заштити себе, заштити своју заједницу“
(Protect Yourself – Protect Your Community)
Образовни пројекат који је усмерен на подизање свести и знања међу децом, младима и одраслима о правилном реаговању у ванредним ситуацијама као што су: пожари, поплаве, саобраћајне несреће, земљотреси и др.
Циљ је да се кроз практичне активности и сарадњу са службама за хитне интервенције деца науче да препознају опасност, правилно позову помоћ и пруже прву помоћ.
Пројекат промовише здрав стил живота – редовну физичку активност, правилну исхрану и менталну равнотежу – као темељ личне отпорности.
Активности укључују радионице, симулације, квизове, дане отворених врата и виртуелну међушколску сарадњу.
Ученици ће учествовати у тимским изазовима, израђивати дигиталне садржаје, учествовати у дискусијама и кроз игру и праксу повезивати знања из различитих предмета.
Пројекат подстиче критичко мишљење, развија осећај одговорности и солидарности, и јача способност ученика и заједнице да ефикасно реагују у кризним ситуацијама.
Такође, пројекат има за циљ постизање и опипљивих и неопипљивих резултата који ће користити ученицима, школама и широј заједници.
Коначни производи:
Креирање јавног TwinSpace простора где ће сви материјали – едукативни садржаји, видео-снимци, квизови и извештаји – бити доступни свим учесницима и широј јавности.
Израда и дистрибуција едукативних материјала као што су флајери, постери и водичи за безбедност, прилагођени различитим узрастима. Продукција видео и дигиталног садржаја који су креирали ученици, а који приказују вештине безбедности и припремљеност за ванредне ситуације.
Нова знања и вештине:
Ученици ће стећи практичне вештине у реаговању на ванредне ситуације, пружању прве помоћи и процени ризика.
Развијање критичког мишљења, тимског рада, дигиталне писмености и
комуникационих вештина на матерњем и страном језику.
Повећана свест о значају самонеге, здравог живота и друштвене одговорности у кризним ситуацијама.
Анализа кризних ситуација може бити међупредметна активност која обједињује математику, географију, социологију, историју и грађанско васпитање. Ово пружа ученицима прилику да стекну дубље разумевање света око себе и развију вештине неопходне за активне и одговорне грађане.
Када ученици анализирају статистичке податке о кризним ситуацијама, они могу развити читав спектар корисних вештина, и академских и животних. Ево неких кључних вештина које би могли да развију:
- Аналитичке вештине
Тумачење статистичких података и графикона
Препознавање трендова, узорака и аномалија у подацима
Упоређивање података из различитих извора
- Критичко мишљење
Процена поузданости извора информација
Постављање питања и довођење у сумњу првобитних претпоставки
Донешење закључака на основу доказа
- Решавање проблема
Разматрање узрока кризних ситуација
Предлагање могућих решења или превентивних мера
Симулирање одговора на сличне будуће ситуације
- Информациона писменост
Проналажење и селекција релевантних и поузданих извора
Коришћење дигиталних алата за обраду података (нпр. Excel, Google Sheets, софтвер за визуелизацију)
- Комуникационе вештине
Презентовање налаза на јасан и убедљив начин (усмено или писмено)
Рад у тиму и расправа о различитим интерпретацијама података
- Емоционална интелигенција
Саосећање према жртвама криза
Разумевање психолошког и социјалног утицаја кризних ситуација на људе
- Грађанска свест и одговорност
Схватање улоге појединца и заједнице у кризним ситуацијама
Разумевање значаја превенције, солидарности и хуманитарног деловања