
Огледни час из српског језика у 1/4 – Татјана Бабић
Различити облици рада применом комплексног поступка у првој етапи припремног периода за почетно читање и писање
Почетак је школске године, прваци су већ у својим клупама и уче слова. Занимљивост у нашој школи је што ће три прва разреда у нашој школи, описмењавање учити по комплексној методи. Учитељица Татјана Бабић, 1/4, је посветила године свога рада у примени ове методе. Ове године она почиње описмењавање са ,,Почетницом“ издавачке куће ,,Едука“. У комплексном поступку ученицима се даје могућност да самостално савладавају градиво, сваки ђак је индивидуа за себе и цео процес учења је такав да се развија слобода мишљења. У учењу постоји међусобна сарадња у оквиру одељења, како је рекла учитељица Татјана Бабић
,,деца диктирају учитељици, а не учитељица деци“. Подстицајно окружење утиче на све ученике, тако да се градиво брзо савладава.
Четврти дан рада на индивидуалним словарицама и девети дан рада на великој разредној словарици су показли да су скоро сви ученици из 1/4 већ научили да препознају сва слова или велику већину слова азбуке, научили су правилно да читају слова и кратке речи и у стању су да саставе, словима словарице, своје прве речи. То је тако захваљујући правилним коришћењем технике рада коју уче на часу од своје учитељице.
Рад на часу је у потпуности инидивидуализован у следећим сегментима:
– Сваки ученик бира, према способностима, задатак који ради.
– Ученици диференцирано раде на задацима, пишу слова, речи, реченице или по жељи само цртају.
– Учитељ је ту да подстиче, контролише и помаже где је потребно и у мери колико је потребно.
Час је започео именовањем слова и њиховим правилним изговарањем, затим је уследило цртање са циљем развоја графомоторике, истовремено ту је и мали предах у раду, а вежба се и пажња и стрпљење. Затим је уследило слагање слова у словарици.
Овом успешном часу присуствовали су и аутори ,,Почетнице“, Мирослав М. Маринковић и Надежда Драгичевић, директор школе, помоћник директора, педагог, школски библиотекар као и колегинице из млађе смене.